piątek, 5 grudnia 2014

Szybka podstawka - mój sposób.


Wszyscy wiedzą ze skaveni są armią hordową, co oznacza ogromną ilość modeli do wymalowania. Dziś chciałbym zaprezentować mój szybki patent na całkiem niezłe (moim zdaniem) podstawki. Pozwoli to zaoszczędzić chociaż trochę czasu. Każdy ma jakieś swoje patenty, ale może ktoś skorzysta.


Pierwszym krokiem jest przyklejenie piasku do podstawki, przed położeniem podkładu, przy clanratsach nie przeszkadza on przy malowaniu. A nawet jak się pobrudzi, to później zamalujemy...
Następnie malujemy podstawkę, ja używam Steel Legion Drab - Citadela, jednak pewnie można spokojnie znaleźć jakiś tańszy zamiennik. Farbą pokrywamy całą podstawkę, uważając żeby nie "pobrudzić" naszego szczurka. 



Czekamy aż farba wyschnie i rozpoczynamy nakładanie pigmentów. Ja moje kupiłem na allegro, po 3 złote za sztukę, co według mnie jest dobrą ceną. 

Ja nakładam maksymalnie 3 kolory pigmentów na jedną podstawkę, "brudzę" również stopy mojej hałastry. Nie używam żadnego utrwalacza, podstawka jest chropowata i ten pigment trzyma się na prawdę dobre, podstawki nie zgubiły go nawet podczas transportu.


Ostatnim krokiem będzie przyklejenie kamyków, gąbki i trawy statycznej. Ja te wszystkie rzeczy kupiłem również na allegro, jako elementy służące do tworzenia makiet kolejowych. Podobnie jak w przypadku pigmentów, cena była bardzo przystępna. Ja używałem trawy statycznej w dwóch kolorach, w tym jednej z nasionami, oraz gąbki imitującej mech. Trawa statyczna może nie wygląda tak jak tufy jednak jest dużo bardziej "budżetowa". 

Efekt końcowy wygląda tak. Polecam wypróbować.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz