niedziela, 12 marca 2017

Makiety historyczne.

Witajcie,
dziś nietypowy post, mianowicie nie będę pisał o figurkach, tylko chciałem Wam moi drodzy pokazać coś ciekawego. Ale od początku. Dziś wybrałem się z rodzinką na wycieczkę do Nowego Wiśnicza, gdzie głównym celem był zamek Kmitów i Lubomirskich. Nie będę się zagłębiał w historię tej budowli, bo kto jest ciekaw, bez trudu znajdzie informacje w sieci.
Podczas zwiedzania dotarliśmy do sali w której była makieta owego zamku, na prawdę ładna zresztą sami oceńcie. 



I tak od słowa do słowa, dowiedziałem się od przewodniczki że w zbiorach zamku są jeszcze inne makiety, tylko w remontowanej sali, nie udostępnianej do zwiedzania. Jednak ludzi było mało a przewodniczka dała się przegadać, i tak udało mi się obejrzeć tą zamkniętą salę. Było tam kilka makiet, z których najmłodsza jest z 1980, a makieta wzgórza wawelskiego jest z 1950 roku. 






 Wzgórze wawelskie


Jeśli chodzi o to ostatnie zdjęcie, to może ktoś z Was kojarzy czy to nie jest model kartonowy? Bo kojarzy mi się że jak chodziłem do szkoły podstawowej to gdzieś widziałem model Wawelu. Pytam tak z czystej ciekawości. Jak tylko zrobi się ciepło, zamierzam ponownie odwiedzić ten zamek, mojej latorośli się bardzo podobał, tylko uzbroję się już w aparat i zrobię ładniejsze zdjęcia, bo te zrobiłem telefonem, przy nie najlepszym świetle. 

Mam nadzieję że spodoba się Wam moi mili taka odmiana od niekończących się hord szczurów :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz